Twee dames en een heer observeren de wachtrij op het vliegveld. Een tweede heer bekijkt alle passagiers die voor hem langs schuifelen. Grondig wordt elke persoon bekeken en je ziet de man denken “Hoe werken de wachtrijen, waarom mag die ene passagier opeens met voorrang inchecken?” Ik leg uit dat het een wachtrij is voor frequent flyers. Je ziet dat er een lampje gaat branden bij de meneer en mevrouw voor me, en ik word op vriendelijke – en typische Britse – manier bedankt.
Het is een vrolijk groepje wat kalm hun beurt afwacht. Ze staan ook in de rij om hun bagage in te checken voor Amsterdam, dus ik ga er vanuit dat ze in ieder geval via de Nederlandse hoofdstad reizen. Hun koffer is niet de typische ‘2/3 dagen op reis’. Het is net iets groter en vol ingepakt, dus wellicht een overstap op Schiphol? (Voor meer ideeën voor bagage, zie artikel: https://travelisinthedetails.com/bagage/)
Brits als ze zijn spreken ze kalm en zacht. Ik word blij van deze reizigers. Zo vriendelijk en beleefd. En hoe mooi dat deze senioren zo reislustig zijn. Nieuwsgierig naar een andere bestemming en cultuur.
Bestemming onbekend
De (redelijk volle) koffers met vrolijke reislabels en de vrolijke houding, de heren en dames hebben er zin in! ik word er vrolijk van. Hoe jong of oud mensen ook zijn, reislust maakt blij! De nieuwsgierige houding, iets nieuws willen ontdekken en zin hebben in het onbekende. ‘Het onbekende’ klinkt wel heel dramatisch. Wellicht reis je af naar Kamtsjatka maar een reisje naar de Belgische Ardennen kan net zo nieuw en spannend zijn.

Verbouwing
Vanwege verbouwingen verloopt het inchecken voor alle vluchten wat chaotisch. Veiligheidscontroles die soms haperen en langere wachtrijen zijn vandaag van toepassing. Het reisgezelschap vraagt menig medewerker wat er aan de hand is. En even maak ik me zorgen of zij wel op tijd aan boord geraken. Gelukkig is dit het geval; tijdens het boarden zie ik alle leden van het gezelschap binnenwandelen.
Of hun bestemming Amsterdam is, of dat men hier overstapt op een andere vlucht maakt niet uit. De groep heeft er zin in, en in mijn verbeelding zie ik ze al enthousiast de Nederlandse hoofdstad verkennen. Welke bestemming het ook moge zijn, ik hoop dat ze een goede reis, en een fantastische tijd hebben.
Lang leve nieuwsgierigheid en reislust!




